در سالهای اخیر اکثر فضاهای تجاری بزرگ و کوچک اعم از رستورانها، فروشگاهها ، مراکز خرید و غیره در طبقات همکف ساختمانهای بلند قرار گرفته اند که با توجه به کاربری مجزا واستقلال مورد نیاز جهت مصرف انرژی ، بهترین سرمایش و گرمایش قابل استفاده باشد. برای طراحی سیستمهای سرمایشی فروشگاهها باید نیازها به خوبی بررسی شده و متناسب با آن، دستگاهی انتخاب شود که پاسخگوی همه نیازها به شکل مطلوب باشد .
نیازهای اساسی برای تهویه مناسب فروشگاهها و مراکز خرید :
1 - قابلیت کنترل رطوبت هوا
2 - فیلتراسیون هوا متناسب با نیاز
3 - وارد نمودن هوای تازه از محیط خارج ساختمان به صورت کنترل شده
4 - سرمایش قفسههای نگهداری مواد غذایی با درجه حرارت خاص و قابل کنترل
5 - تامین شرایط آسایش افراد و کارکرد بهتر یخچالهای گوناگون
عواملی موثر در انتخاب تهویه مطبوع فروشگاهها و مراکز خرید :
میزان آلودگی صدا :
در فروشگاهها و مراکز خرید معمولا اتفاقات مهمیدرحال بررسی و عنوان است. در این رابطه باید سیستم تهویه مطبوع فروشگاهها و مراکز خرید دارای کمترین آلودگی صوتی باشد و همچنین با قرار دادن آن در بهترین مکان ، ارتعاشات و نویزهای سالن را به حداقل رسانید .
کاهش مصرف انرژی :
یکی دیگر از عوامل انتخاب تهویه مطبوع فروشگاهها و مراکز خرید میزان مصرف انرژی است. باتوجه به اینکه فروشگاهها و مراکز خرید به طور پیوسته در ارتباط با محیط بیرون قرار میگیرد و رد و بدل هوا انجام میگیرد باید سیستم به جبران دمای از دست رفته ، بیشتر کارکند. ازطرف دیگر فروشگاهها و مراکز خرید مکانهایی هستند که به طور روزانه بین 8 تا 12 ساعت دارای فعالیت هستند بنابراین مصرف انرژی دستگاهها باید دارای کمترین میزان باشد تا بتوان از پس هزینههای آن برآمد. هر سیستم تهویه مطبوع میزان مصرف انرژی مخصوص به خود را دارد البته نباید به دلیل کاهش مصرف انرژی از آپشنهای مورد نیاز سالنها چشم پوشی کرد .
داشتن سیستم خودکار :
از ویژگیهای دیگر فروشگاهها و مراکز خرید این است که تعداد افراد حاضر متغیر است . ورود و خروج در این مکانها زیاد است. با تغییرتعداد نفرات حاضر در سالنها ، نیازهای گرمایشی و سرمایشی نیز تغییر میکند . با درنظر گرفتن این موضوع نمیتوان سیستمهای تهویه مطبوع سالنهای همایش را مدام به صورت دستی کنترل کرد . استفاده از فنهای چند سرعته و یا سیستم حجم متغیر که بتواند بطور اتوماتیک دما و رطوبت سیستم تهویه مطبوع سالن را کنترل نماید .
بهترین سیستم تهویه مطبوع برای فروشگاهها و مراکز خرید استفاده از سیستم از سانتریفیوژ و مه پاش است .
هواکش صنعتی سانتریفیوژ برج خنک کننده هوا را به چالش با آب میکشند که در تماس مستقیم با اسپری آب کندانسور قرار میگیرد و اجازه میدهد تا حرارت آب کندانسور به هوا منتقل شود که پس از آن به جو منتقل میشود. سپس آب دوباره به سمت چیلر برگشت و آماده است تا گرمای بیشتری را جمع کند . سیستم مه پاش جهت تامین رطوبت فضاهای کوچک مثل محوطه بیرون فروشگاهها و مراکز خرید طراحی شده است و کارانبه این صورت هست که اب را به شکل پودری پرتاب میکند و این مه مصنوعی وقتی با کمیوزش باد مخلوط میشود باعث ایجاد هوای خنک هم میشود .
شرکت سرماسان تولید کننده مدرنترین سیستمهای گرمایش تابشی
سیستمهای سرمایشی با طراحی متنوع و زیبا جهت ایجاد فضای گرم و دل نشین در تمامیفضاهای باز و نیمه باز نظیر رستورانها ، ویلاها ، آلاچیقها ، باغ تالارها و گلخانهها و غیره، تولید و ارائه نموده که تنها نمونه موجود داخلی دارای نشان استاندارد اروپا و ملی ایران میباشد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید
☎️ ۰۲۱۲۲۲۲۹۱۷۶